onsdag den 13. november 2013


Jeg startede som faglærer på EUC-Syd i Tønder i maj 2010, hvor jeg som primært har undervisning inde for energiteknisk afdeling. EUC-Syd Tønder er en afdeling af 4 afdelinger i Sønderjylland, men hvor det kun er i Tønder, der er olie og gasfyrs kursus.

Min undervisning omhandler el-teknik indenfor olie og gas lære, kedelforståelse, div. former for olie og gasfyrs lære mm., samt også en lille del i undervisningen for skorstensfejrer lærlinge. Inden for EUC-Syd er der kommet et nyt udbud af kurser, det hedder ZERO-Byg, dette omhandler energioptimering af alm. Huse, samt større bygninger. Jeg underviser også i brobygning, dette er folkeskole elever fra 8-10 klasser, der kommer for at få et indblik i, hvad det vil sige gå på tekniskskole.

Før jeg startede på EUC-Syd, arbejdede jeg som VVS og Gasmontør hos CVE- Teknik i Christiansfeld, hvor jeg var ansat i 10 år.  Derefter startede jeg mit eget VVS firma, og havde det i ca. 3 år, og i den forbindelse har jeg taget GVS-mester eksamen på Erhvervs akademiet i Odense.

Udviklingen inden for digitale teknologier er eksploderet inden for de sidste 5 år, i dag ser jeg mere og mere brug af f.eks. blogs, wiki, facebook, youtube og hvad der ellers findes på markedet i dag, listen er uendelig lang. Derfor kan det være en stor udfordring i undervisningen, både i henhold til lærer så som elever, da jeg i dag ofte ser digitale teknologier i den måde jeg underviser på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar